15 Temmuz 2015 Çarşamba

CİLALANMIŞ MİLLİ SAVUNMA PROJELERİNİ DEŞİFRE EDİYORUM!


AKP’nin bilbordlarda seçim sloganı olarak belirlediği ve meydanlarda tepe tepe kullandığı “Kendi Yolcu Uçağımızı Yapıyoruz”, “Milli Helikopterimizi Yapıyoruz”, “Milli Savaş Uçağımızı Yapıyoruz”, “Elektrikli Arabamızı Yapıyoruz” gibi sloganlarının gerçeği yansıtmadığı, içinin boş seçime yönelik vaatler olduğu, hatta bazılarının hayal ürünü olduğu anlaşıldı. Bu yalanlardan biri de milli muharip uçak ile ilgili olanı.

‘Milli Helikopter ATAK’ milli değil!

ATAK projesinin başlangıcı 1995 yılına dayanıyor. 2007 yılına kadar çalışmalar devam etti. Bu tarihte İtalyan Agusta Westland ile anlaşmaya varıldıktan sonra 4 yıl içinde helikopter göklerdeki yerini aldı.

Milli diye havası atılan helikopterin sadece ismi milli. Motoru Rolls-Royce firmasına ait helikopterin kritik teknolojilerin hemen hepsi İtalyan malı.


Aynı durum Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın büyük gösteriş ile binerek tanıtımını yaptığı Hürkuş için de geçerli. Hürkuş uçağının motoru Kanada menşeli.


Benzer durum Milli İHA “ANKA” için de geçerli. SSM yıllardır Milli İHA’mız göreve başladı başlayacak türünden haberlere imza atıyor. Ankara kulislerinde ANKA’nın testlerde başarısız olduğu, uçağın bir türlü iniş yapamadığı biliniyor. Bir keresinde inişi şans eseri başaran İHA için yer ekibinin çiftetelli oynadığı YouTube’a bile düşmüştü. Bunun üzerine SSM, uçağın Otomatik İniş Sistemi yazılımını İSRAİL’den almaya karar verdi. Görüldüğü üzere İsrail ile mücadele ancak lafta kalıyor.


Uçağın motoru, otopilot yazılımı gibi en kritik yerleri yabancı menşeili olup millet bu konuda kandırılıyor.

ANKA uçmayı başarırsa 3. Ülkelere satışı İsrail’in izni olmadan mümkün değil. Tıpkı milli olduğu iddia edilen Savaş Gemisi MİLGEM’de olduğu gibi. Azerbaycan’a satışı gündeme gelen MİLGEM’de, topun Alman malı olması ve Almanya’nın müsaade etmemesi nedeniyle bu satış gerçekleşememişti.


Dr. Ahmet ÇAKAN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder